Thursday, November 24, 2011

Scan

gambar: ehsan goggle...xpernah pula saya scan bayi nampak seluruh badan macamnie. hehehe.tapi cantikkan nampak seluruh badan dia ;)


alhamdulillah, mama nie, lepas maghrib tadi, saya ke Klinik Dr Dahlia Selayang baru bersama family. Tujuan utamanya adalah untuk scan bayi buat kali terakhir sebelum balik kampung. Ingin tahu kedudukan kepala dan urinya serta kesihatan dan beratnya.

alhamdulillah, setelah penantian dari 8.30 hingga 10.15, baru dipanggil masuk (sabar jelah, orang ramai dan sorang-sorang lamenya jumpa doktor) anak-anakpun dah naik boring..macam-macam peel dah diaorang buat kat klinik tu.

doktor kata:

-sekarang saya dah 36 minggu..lambat lagi nak bersalin.. penatnya bawa perut mengalahkan orang dah 39 minggu.....(insya Allah...semoga Allah memberi ganjaran pahala kepada semua ibu-ibu yang sabar membawa kandungannya ke sana-kemari)

-berat baby sekarang sudah 2.5kg dan mungkin akn bertambah lagi 880 g sebelum lahir nanti...wah....akan jadi 3.4 ++kg lagi....harap-harap tidaklah terlalu besar. orang tua-tua kata, kecil di dalam tak apa, senang nak keluar.

-keadaan uri sihat dan tidak mengganggu pergerakan bayi untuk keluar nanti-sebab sebelumni uri saya ke bawah..alhamdulillah, semoga Allah selamatkan semuanya.

-Kepala bayi juga sudah ke bawah dan sudah turun. mungkin itu yang menyebabkan saya rasa sangzt berat dan mempunyai masalah untuk buang air. insya ALlah, kepala tidak akan berpusing ke atas lagi, unless kalau terhentak atau jatuh terduduk kata doktor..nau' zubillah....sebelumni kepala bayi asyik berpusing turun naik aje....

-berat saya sekarang dah mencapai 62 kg..beratkan..saya perhatikan dari ank pertama hingga ke 4 ni, berat masa mengandung dan selepasnya juga ;) ...asyik bertambah aje...tak pernah berkurangan..nampaknya kena menabung untuk beli saunala lepas ni. dengar kata sauna boleh menolong menurunkan dan menguruskan badan.... :).... ish..ish...ish...nafsu perempuan yang 99..... ;)

3 comments:

Murnihati said...

berat dah 62kg? ok lg tu..nik ms last timbang b4 naik ats katil kt labour room..72kg..huhu.. alhamdulillah..dh turun 56kg dh krg...mb full bf.. pstu bby boy pulak byk nyusu..org kta cpt bkr lmk..

* masukkn la blog kraf nik kt list atas tu..hihi

Cik Sue said...

As salam..salam perkenalan..seronok baca catatan anda..dah nak bersalin ekk?..semoga selamat lah semuanya nnti...aminnn..nnti jangan lupa update gabo baby baru yer...

Anonymous said...

salam fida, wah fida dah nak bersalin anak ke4 ke? alhamdulillah semoga dipermudahkan Allah swt. maaf tak perasan lak fida dah mengandung sekian lamanya :)

fi amanillah,
kak baiti

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails