Wednesday, November 9, 2011

HATIKU MEKAR 1



Assalamualikum semua.....

sudah 4hari saya tersenyum sendiri, kenapa? hhahahhahahah,mari gelak sama-sama. ini berkenaan dengan minat hangat-hangat tahi ayam sayalah....mesin jahit....

beli mesin jahit baru??? ooooh...belum lagi. tp saya pinjam dari kakak ipar saya. brand WORLD STAR model WS 168.
inilah dia mesin pijaman saya...hahahahha.. ;)
sila abaikan lukisan kaligrafi ank saya kt dinding tuye.


wah seronoknya rasa hati. setiap kali balik dari sekolah, mesti rasa tak sabar untuk memandu ujinya...tetapi apakan daya, anak-anak lebih utama, banyak betul aktiviti anak-anak yang membantutkan keinginan saya untuk men test drive mesin jahit itu. sekarangni saya cuma berjaya menjahit 3-4 helai kain sarung baru, jahit 2,3 helai bju yang tetas jahitan dan koyak.

mula-mula bawa balik tu,hati mekar bagai sekuntum bunga ros yang mengembang...macam orang mula-mula dilamun cinta pula..hihihihihi...tapi, masih terkial-kial untuk mengeluarkan benang bawah ke atas. rupa-rupanya semasa menolak jarum ke bawah,kita kena pegang hujung benang atas tu,barulah benang bawah akan naik ke atas.kakakakaka... memang saya xpandai.

sekarangni,jahitan saya bengkang bengkok...tak boleh nak lurus lagi,mungkin memerlukan banayk practice, hai...nampaknya kena cepatnie,xkanla nak pinjam mesin orang lama-lamakan..ya incik suami, sila pikir-pikirkan nak cari ongkos untuk beli mesin jahit baru untuk si isteri ye...hahahahhahah....


kenapa jahitan bahagian bawah kain tu berserabut ye? salah saya ke? apapun saya masih mencuba untuk memahirkan diri. di saat ini saya sedang memikirkan nk membeli mesin jahit dari kenalan lama yang berada di Kuantan. kerana sudah membeli mesi n jahit baru Brothers, maka mesin jahit lamanya BUTTERFLY nak let go. buat apa simpan dua-duakan. saya amat berminat...namun, terfikirkan bolehkah saya menggunakannya.takut tak pandai sebab ia sedikit berbeza.
imej dri mr goggle.
tp yg kawan saya punya portable..saya musykil skit part ada tali dan motor tu...

ada sesiapa yang pernah guna atau mempunyai model seperti ini. sila beri tunjukajar dan pedoman. adakah penggunaannya senang dan tahan lasak?


2 comments:

Murnihati said...

mesin jahit world star tu sebijik cam nik punya. bezanya nama brand, kalau nik, BeauSTAR, n warna tulisan kt mesin tu, warna biru.
Mesin yg sama je kot, depa cop jenama masing2..wakaka.. cam jenama kopi la.. mcm2 nama pelik2 pun ada, hakikatnya amik kt kilang yg sama kt Pengkalan Chepa tu je..huhu

shafida said...

ye ke nik? nuatan mana ye nik..rasa ok sgt2 bila guna...xpayah beli yg mahal2 kan.tp saya risau jgk tkut2 rosak mesin orang nie....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails