Thursday, November 10, 2011

HATIKU MEKAR 2



Assalamualikum..... bersambung ke segmen ke dua hatiku mekar mewangi.
malamnie, usai solat maghrib saya dan anak-anak keluar sebentar dengan suami. pergi mana? hahahhaha...sila senyum ye puan-puan....

ke kedai alat-alat jahitan. kenapa...ya..kerana ingin membeli ini....
yang paling kanan tu tak berapa nampak. itu adalah penetas benang.

maklumlah, bila jahit, selalunya jahitan saya macam ular kena palu.kalau takpun jahitan sebelah bawahnya bergumpal. maka, wajib ada penetas nie. taklah saya terkial-kial gunakan gunting untuk keuarkan semua benang yang tak betultukan.

sebenarnaya kalau diikutkan alat-alat asas saya nie belum mencukupi, xada kapur penanda, apa lagi ye...hurm...tapi xperla, kapurtu bisa diganti dengan pensil sajakan...atau cilok kapur pendek2 kat sekolah aja.hahahahha.

saya meneliti pita ukur tu, xpaham pula saya....mana pernah pegang sebelumnie, xada tanda cm ke, m ker, inchi ke...kalau pembaris ada tandakan. saya beli yang besau punya. padahal si apek tu dh bagi yang kecil, tamak haloba punya pasal,dlm hati kalau besar lagi senang nk ukur.kakakka, maka saya ambil yang besau dan warna pinky lagih...hahahahha

semuanya dalam rm 17.++. balik ke rumah dengan bersemanagtnya saya nak melapah kain. (ayokkk...mcm melapah daging korban pula, mentang-mentangla baru lepas hari raya haji).rupa-rupanya...alamak, kain cottan belum beli lagi..lupa pula saya nk beli tadi...adui...tak apalah...sabar....esok, mungkn selepas sekolah, saya terus berdezuppp ke kedai kain bedekatan, usha kain cottan murah dalam 2 meter untuk try buat baju kurung Asma '. lepas belitu baru berdezupp ambil anak-anak dari sekolah dan dari pengasuh. amboi..berangannn. entah berani entah tak saya nk keluar ke jalan raya besar... bila pikirkan jalan nk u-turn tu .husssssssssss.......kecut perut....

apa-apapun...malamni hati saya berbunga-bunga lagi.

5 comments:

rimbun menghijau said...

hahah pandai ker menjahit tuh..jgn jahit tangan sudeh hahaha

Nor_Emylin said...

teringin nak belajar menjahit...tapi mcm tak der masa pulak..mak dulu amik upah jahit jugak..tp start mesin jahat rosak...terus mak malas..

shafida said...

sedih juga...biasalah baru belajar menjahitkan... nor: tadi saya cuba menyambung baju kurung ank saya 9yg telah saya potong) sedih betul..jahitannya bengkang bengkok mcm ular kena palu. padtu jahitannya berkerepot. rasanya saya tak tarik kaintu,tp jadik jugak....tention betul!!!!

dgn ank-anak lagi duk berserabut..huwawawawwa...... akhirnya leher dan bahu saya sakit sangat,lenguh,mcm ada batu besarje atas tengkok.....

shafida said...

rimbun menghijau: ni sayo ye...po kenal jah..hahhaha...skatak nie alhamdulillah...xdoklgla terjahit tangan,tapi masa sakit leher dan jahit xmenjaditu..raso po jahit hati sendiri jah.ekekkekekek

Izzlorna said...

Slm kak fida, lorna pun ygh bersemangat juga nk bljr jht nih :) br daftar kelas jumaat lps tp kelasnya bulan depan...hehe...good luck k kak!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails