Tuesday, October 8, 2013

INVESTIGATION YANG GAGAL

Semalam, saya membeli gula-gula sugus yang berbentuk jelly untuk anak-anak..tiap seorang dapat satu bungkus. sesampai di rumah, saya kuncikan pagar dan terus bergegas ke dapur untuk memasak makan malam. agak sempoi nak masak petang tu kerana suami tiada...dia ke kursus di Pahang..tak balik .



Dipendekkan cerita semua membuka plastik gula-gula masing-masing. tapi si Umar ni makan 2,3 biji dah tak nak, bagi pada saya untuk di simpan. maka sayapun simpan atas meja depan tv. lepas maghrib, Umar mahukan semula gula-gula sugusnya.....teka...apa yang saya dapati...ia....ia telah hilang bersama plastiknya sekali..setelah banyak kali bertanya kepada 3 orang abang kakaknya, semua mengilingkan kepala dan tidak mengaku. mana mungkin tiada orang ambil...tiada budak lain yang masuk ke rumah kami.

last-last, saya naik angin...nasihat dah saya berikan, marah pun dah, ugut pun dah..akhirnya saya dah tak sabar, setiap aorang saya pukul bontot dengan hanger 2 bijik sorang... tanya lagi...mereka tak mengaku juga...maka saya ambil tapi tingggang kecik, saya sebat atas bontot, merak amsih tidak mengaku...akhirnya saya penat sendiri..saya gagal unutk memujuk anak-anak supaya mengaku jika ambil....tp saya dapat rasakan memang ank-ank ada ambil.....

saya gagal menemukan jawapan pada kes itu....apakah yang harus saya lakukan sebenarnya. gula-gula itu bukanlah satu masalah besar, cuma saya mahukan kejujuran  dan keikhlasan mengaku akan kesalahan mereka... huuuhu

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails