Tuesday, October 8, 2013

UJIAN KESAKITAN

Allah menguji setiap hambanya..ujian Allah itu bermacam cara....melalui kekayaan...melalui masalah rmh tangga...masalh di tempat krja... masalah anak-anak ..masalah kesihatan....

Saya hari ini telah diuji dengan masalah kesihatan..bukan saya...tapi kepada anak ke empat saya..Umar.... tonsil dia bengkak.... malam ini malam ke empat saya berjaga suhu demamnya naik tinggi....

Magrib semalam kami ke hospital selayang...Alhamdulillah...orang tak ramai..dan kami tidak memunggu lama... doktor muda berbangsa cina..dan hensem sekali... (ewah...sempat lagi melihat hensem tak hensem pulak dahhhh) doktor tu kata tonsil Umar bengkak tapi nasib baik belum bernanah.. dia nasihatkan jangan makan makan an suam atau panas...keraspun xboleh.... masak nasi bubur yang oembut dan biarkan pada suhu bilik...baru boleh diberi .begitu juga dengan air susu...yang suam kalau boleh elakkan.... bagi aiskrim perisa vanilla ....

Arini pemberian ubat tidak berjalan lancar... Umar sakit tekak...tak mahu menelan...luluh hati saya melihatnya nak sangat minum susu...tapi tidak boleh menelan..sumgguh sensara jiwa raga saya....

Magrib td secara tak sengaja meneropong anak tekaknya..Masya Allah...ada bintik putih di tonsilnya yang membengkak...adakah itu nanah??!!!!!! Ya Allah...hati saya sangat risau

Malamni saya cuba mngoogle maklumat pasal tonsil bernanah... memang sudah dapat saya pastikan ia memg nanah...hati saya haru......

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails