Wednesday, October 27, 2010

ALERGIC MAKANAN LAUT?

Assalamualaikum geng bloger sekalian.....

saya tahu walaupun tak ramai geng blogger yang msuk mengomen di sini.....saya tetap postingkan sesuatu pasal diri saya...hahhahaha...tahu kenapa..kerana saya suka menulis....tapi bukan penulisan yang heavy....kadang-kadang tidak ada info bergunapun...cuma cakap-cakap kosong sahaja...kadang-kadang malu juga kat geng bologger yang menulis khas untuk menyampaikan dakwah dan info tazkirah...huhuhuuhhuuh

jadi blog saya nie xtahula berstatuskan apa.....ilmiah...? emmm...kureng ada.....cacamerba aje.. mula-mula khas untuk melaporkan homeschool anak,tp sekarang dah lai plk jadinya.in the future kena fikir baliknie apa sebenarnya dengan blog saya nie...


status saya sekarang adalah= alergic dengan makanan laut....sebenarnya akak ada darah alergic dgn makanan laut. kalau orang kelantan cakap_bade....kalau orang KL sebut aper yer...alergic kot...lebih manis bunyinya...walhal perkara yang sama aja...
tahun nie dah 2 kali saya terkena alergic...awal tahun dulu sebab makan udang dalam mee udang...30 minit makan terus naik bintik2 gatal bawah kulit kat tapak kaki dan tapak tangan. 3 hari saya merana dek kegatalan...last2 saya dah tak tahan ,pi klinik minta ubat makan...tak tahan juga..pergi balik klinik tu minta di inject kan...

kesan inject tue tak berapa memberangsangkan..malah meninggalkan parut seumur hidup...daging tgn saya mengeras setengah tahun dan sekarang sudah tiada lagi, cuma meninggal kesan putih (macam kulit albino sebesar buah limau nipis kat lengan kerana inject kat lengan)-pi tanya balik, dr tu kata komplikasi inject ada jugak yang jadi gitu? emmm....betul ke? ;)

dan 2 hari lepas sekali lagi saya alergic....kali nie dengan sotong pulak..pelik juga, sepanjang bertahun2 nie makan sotong, tak gatal lagi..2 hari lepas gatal...gatal macam yang 1st jugak...xboleh nka buat kerja..masak pun xboleh..terus pergi klinki minta ubt mkn dan inject....tapi bukan kat klinik yangs saya tau! dah fobia....dan tempat cocoknya juga bukan di legan .hahhahahahhahah..... nasib baik dr pompuan...saya memang selalu pilih klinik pompuan...mahal skit tak kisah..janji kita bebas bertanya....dan ceritakan masalah2 sulit..hahhahahah

setelah mendapat injection ptg tadi...sekarang dahkurang gatal...cuma mengantuk sgt....dah tibai tido lepas magrib tadi...sekarang mata dah segar skit..

alhamdulillah.....tapi risau jugak kalau saya terpeknet...inject alergic tue xper ke?emmmm...peknent......? hhahahahah xcek pun...memang period selalu tak teratur sejak kelahiran anak ke 3 1tahun 5bln yg lepas....

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails