Saturday, October 9, 2010

ke Taman Metropolitan

hari ini kami sekeluarga menyertai perjumpaan adik beradik kat taman Metropolitan.. dengan acara pot luck.....(macammna eja nie...kurang pastilaaa)

makanya saya tidak tahu nak bawa apa....maybe semua orang dah bawa lauk pauk untuk makan tengahari.....

saya terfikir...kalau semua dah bawa lauk pauk...saya
bawa dessertjerlah..hahhahahahhahaha


google punya google...saya jatuh hati pada resepi Puding trifle..........3 hari duk cari buah-buahan campuran...tapi semuanya tiada logo halal malaysia yang meyakinkan....mahu tak mahu, saya terpaksa gunakan nata de coco

jeli juga saya gunakan halajel punya..jadi tak tahu berapa banyak nak kena masukkan.....apalagi... menderhakalah jawabnya...haip...tok guru..mintak mahap bebanyak....

makan bila dah derhaka pada resepi tok guru......nampak macam tidak menjadi.....kenapa jeli halalgel bau lembu....booooooooohhhhhhhhhhh....bohhhhhhhh.....
alamak...puding trifle ku berbau lembu...maka...bila dah derhaka 2 kali..terpaksalah menderhaka keseluruhannya....saya nampak ada sirap merah...terus campurkan sekali.....

bila sume dah dilakukan....letak dalam peti air sambil berdoa agar jeli itu mengeras dan menyelamatkan dessert yang hendak dipersembahkna pukul 1 nanti....tapi nampaknya makin berbau lembu dan jelinya xmahu mengeraslaa...ishhh...risau...risau.....

kalau xjadi...xboleh bawa lah....

abang..kalau xmenjadi....kita kena tukar menu lain nie.....kita ganti aiskrim HPA jer lah 2 kotak..........

em

sabar

tunggu 30 min lagi yer....
.................
apa keputusannya...nantikan n3 saya malam ini....

jeng...jeng..jeng...

2 comments:

Naimatul Hafizah Nor Rodin said...

adeh...macam mana boleh berbau lembu tu. saya pernah guna jelly halgel. mmg tak mo mengeras la...
tak sabar jugak nak tunggu n3 mlm ni.

shafida said...

hahahahah....tula fizah...tapi rasanya dia mengeras jugak kalo letak lama skit dalam peti ais....

pding saya memang sah2 xmenjadi...
mungkin kena gunakan loyang yang lagi kecil...

kek tu kena lapis banyak2 baru jadi....

dan kena belajar guna jeli halagel nih....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails