Thursday, December 20, 2012

CINTA TETAPI PAYAH.

Assalamualaikum


Saya sedang bercinta sekarang ini. Bercinta dengan yang sudah lama Saya dambakan. Akhirnya ia sudah ada di riba...namun....amat payah Saya rasa.


PAYAH kerana tidak tahu apa yang perlu Saya lakukan terlebih dahulu. Segala ilmu yang belajar dari rakan pertengahan tahun sudah luput dari ingatan. Mana lubang leher..Mana nak cantum pesak Dan kikik...huhuhu Saya benar-benar lupa.

Selain itu Saya sudah penat mencari gunting kain. 2 hari lepas Saya ada guna. Rasanya si Asma' , anak ke 3 Saya yang mengambilnya. Entah manala gunting Saya. Nak Cuba potong kainni..huhuhu



Alahai asma' wehhh..manala gunting mama..sayanggg oiii..macam tahu-tahu
aje mama nak asah bakat memotong..huwawawa....

Sekarangni Saya Nak Cuba buat seluar panjang dulu. Nampak macam senang...senang bagi orang terer...tapi bagi yang zerro to herro nie..hussss....nk potong kainpun takut salah....mengerikan...

Seperkara lagi...Saya Nak mahir menjahit baju kurung untuk diri Dan anak-anak ...entah bilala cita-cita ini akan kesampaian...

Kat sini upah jahit pun dah rm35 . Itupun baju kurung sahaja. Kalau jahit sendiri Rasanya dalam 10pun tak hqbis kos jahit...banyak Mana dah Saya dapat jimatkan..;((

Pasal mesin jahittu Saya beli Kat warehouse sale SINGER PJ. Masa nak pegi tu memang makan langsat. Tapi buah manisnya memang sangat menghappy kan Saya..ada 2nd hand mesin..tapi bukan orang guna. Ia adalah mesin display Dan test drive Kat kedai SINGER.. Suami kata kalau kereta tat drive..memang lenyek betul Di test drive kan orang...mesin ni cina tu kata berumur 8 tahun.huhuhu..semoga mesin saya kuat ..utuh dan banyak bersabar dengan Saya yang susah nak paham bila belajar ni....

Published with Blogger-droid v2.0.9

1 comment:

shaliza said...

Assalamualaikum...selamat mengasah bakat:-) Saya pun dok belajar jahit jugak sekarang ni:-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails