Sunday, February 17, 2013

ESOK SUDA MULA KERJA

Assalamualaikum...esok sudaa mula kerja...huhuhuhu...rajinnyeeee nk pi sekolah...manala pi semua barang2 sekolah saya.. tadi jumpa pensilbox dalam beg anak. Pen sebatangpun tak ada dalam tu..huhuhu..barang2pun pakat menghilangkan diri..punye xseronok bekerja.hahahaha...jangan begitu...anggap sahaja kerja itu ibadah..buat yang terbaik kan.....hehehehe...

Seronok bila dapat tahu sepupu suami yang masih muda...lepasan oversea..Amerika kalau xsilap..kerja dah 3tahun...sudah berhenti kerja .jadi suri rumah sepenuh masa. Tapi dia buat bisnes online...orang ada bakat menjahit. Ambil tempahan baju kurung...buat tote bag...pencilbox dan banyak lagi...baguskan. bekerja di rumah sambil jaga anak-anak. Waaaaaaa best2..... tapi ia mungkin bukan jalan hidup saya...bukan sekarang...masih memerlukan sokongan modal untuk kuluarga..hehe..mu gkin 10@20taun lg..mungkin dah pencen sok2 la kot boleh duk umah

Semalam berdonut..perghhhh.....ada yang hangus...keras...sikit sahaja yang naik..i i kerana penderhakaan kepada resepi. Sebetulnya bukan derhaka..malah berpaling tadah.langsung tak ikut sukatan resepi.konon pandai sendiri campak adunan..memang tercamphak betul 2,3 ketul atas meja sehingga ke hari ini...xabesss sb xbest

Cuti semingguni memang tiada apa yang saya buat kat rumah..donut tak menjadi..nak menjahit ke laut...mengarang teks berceritapun akhirnya di delete secara x sengaja oleh anak.huhuhu....

Satu ajer yang saya berjaya buat : mencangkul  dan merumput..walaupun hanye sekangkang itik sahaja yg berjaya saya bersihkan dari anasir lalang dan rumput...saya nak tepek jugak kat sini gambarnya...walaweh ...tak ikhlas kah...issssss....saya ikhlas cabut rumput kerana nak bagi pokok tanaman saya yang "mati segan idup pon sgan" ituew membesar sedikit... ini tidak..zat2 galian habis disedut pokok2 liar ajer..macam ank di rumah dibuang...kera dihutan disusukan..huhuhu..

Nak tepek jgk anak pokok durian belanda, si pokok ciliyg kekerintingan...dan ank pokok limau purut saya...hehehe..elok juga berbudi pada tanahni.selain dpt mkn hasil...ia sbgai terapi minda. Pokok betik lambat sikit nak besar sebab saya tabur biji betik aja. Kemalasan  menjirus juga menjadi sebab terbesar kenapa pokok -pokok itu kemetot.huhuhu...

Oklah..saya nk cuba ngadap  pc sekejap.memerah otak..nak cuba recall balik text cerita saya...esok msti kawan tanye dah siapke belum..huhuhu...wassalam.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails