Thursday, February 28, 2013

MENJEMUR DI MALAM HARI

Assalamualaikum semua.

Agaknya semua dah dibuai mimpi. Jam sudah mnunjukkan angka 2:57 pagi. Mata saya sudah mengantuk, tapi saya gagahi juga untuk turun mnyidai baju bajan yang berbakul tidak berjemur.

Malas betul sejak akhir akhir ini. Ditambah kemalasan itu dengan alasan...."ah, hujan... Jemurpun tak kering jugak", adeh.... Pemalas betui kan.hahahahakalau jemur kering juga sebenarnya,maka tadi dengan takut-takut saya membuka kunci mangga slidding door untuk menjemur. Berdebar-debar juga...setan tak takut sangat..manusia brttopeng syaitan yang bahaya. Alhmdulillah lancar. Dalam debaran saya siap jemur 2 bakul bju anak-anak.

Teringat orang tua pesan jangan jemur baju waktu malam takut naik panau... Saya dah xpeduliklg.klau nk tunggu esok mmg tak berjemur lagi baju 2 bakul tu.huhuhu. Balik sek dah penat.si umar memang bergayut sje.

Sebelum masuk tidur tadi menyempat lagi saya masukkan ballen baju2 kerja yg kotor (saya dan suami ) tapi mesintu oening pulak. Dulu dah jadi sekali. Lampu butangnya berkelip kelip. Siap bunyi lagi. Alahai...janganlah ko rosak mesin basuh weh.....duit tengah tenat nie.

Leoast ambik masa sikit pi sental dan ramas rumpai laut a.k.a kolegen yang saya beli aritu. Kali nie saya campur sedikit dengan rumpai yang bewarna unggu. Siap rendam..insya Allah saya nak masak sekejap dan simpan dalam peti.

Entry berikutnya nantu saya akan cakap pasal ibu kolegen yang murah dan bagus ini. Jumpa lagi ya.

Wassalam

(P/s: gambar di atastu bukan ampaian saya. Saja pinjam dengan pakcik google) lupa pula nak copy addrest nye...)


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails