Tuesday, July 1, 2014

PERUT OIII PERUT -CATATAN PANTANG 2014

harini sudah masuk hari ke 7 hari saya berpantang. Berpantang sendiri .... maknanya pantang malas... tinggalkan barut.. pantang rasa malas... betungku pun ala ala kadar aja... tengokkan perut ni.. aduhai... xnak kempis la... saya dengan yakin sekali lepas pantangni.. perut masih mengembang... 

Limau nipis dan kapur...itu pesanan mak.... limau dah habis... malas nak suruh abg belikan... orang yang nak barut pun dah rasa kegatalannya...kemalasan...keengganan... apatah lagi orang yang hendak di suruh belikan..ubat barut perut yang dibeli semasa lahirkan umar ada lagi... tp panasnya mengalahkan panas tungku.. mak kata tak elok ubattu..campuran bahan kimia..panasnya hanya di kulit luar.. bukan ke dalam... saya oakai juga 2,3x tapi dah tak tahan ..nak nanges ajer bila panas begitu.. menggeliat macam cacing kena bakar.... nampak ajer ubat debu kuningtu terus rsa nak menangis...tolong.. aku mahu perut kempis.. tp aku xmampu nak hadap benda yang  mensensarakan itu... tolongggggg....

Hari ke 8
Hari ini hati saya kembali kebiruan wajah bayi saya..mohd ibrahim... dlu nk letak mohd syahid.. sekarang mohd ibrahim plk... kenapa hati saya tak boleh nak lupakan wajah montelnya yg kebiruan.... rasa bersalah saya makin menebal... oerkataan kalaulah... kalaulah...dan kalaulah hebat berperang dalam.hati saya  walaupun pada mulanya redha itu sudahpun mantab di hati ini..

 Astaghfirullah... saya nak dengar bunyi suaranya.. sayamahu sentuh dan cium kaki serta jari tangannya.. saya mahu riba dia ... mahu merasa berat badannya dlm timangan saya.. saya patut minta untuk mendukungnya dari doktor itu walupun sekali sahaja.. saya tidak punyai peluang itu walaupun 9 bulan mengandungkannya... saya tidak punyai peluang itu.. ya Allah.. makin lebat air mata ini.. sudahlah..air mata ini harus ku hapuskan.. agar redha yang bertamu di hati tetap utuh...tapi makin di seka.. makin laju ia keluar.. ya Allah berikanlah aku sebuah mimpi untuk bertemu dengan anakku..agar dapatku oegang dan cium dia... agar dapatku kucup pipi montel dan tangannya... moga  terubat rindu ini ya Allah... sekalipun cukuplah.....amin amin yaAllah..Kau Maha Berkuasa... keringkanlah air bah rinduku ini....

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails