Wednesday, February 4, 2015

QASEH GOLD DAN KHASIATNYA.

Assalamualaikum, sedang saya tercari-cari suppliment sunnah untuk anak yang mengalami beberapa masalah kesihatan yang tidak terlalu serius, alhamdulillah, saya dipertemukan dengan produk QASEH GOLD dari  Syarikat Ana Edar.

Sebenarnya dah lama syarikiat ni wujud. rupa-rupanya saya adalah antara pengguna terawal produk keluaran Ana Edar ni. pada masatu zaman ank sulung, sekitar 2004. anak sulung saya Muaz selalu sembelit. masatu tak celik sangat bab kebaikan susu ibu ni. Muaz hanya berpeluang minum susu ibu 3 bulan terawal sahaja. merasakan susu ibu makin kurang kononnya, saya terus memberi anak saya susu formula. ada seorang kawan baik MAHANI namanya. dia memperkenalkan kepada saya susu bayi keluaran Ana Edar, 2 tahun juga saya memberi anak minum susu keluarannya. Alhamdulillah, Muaz tidak lagi sembelit. najisnya lembut dan ia mempunyai rumusan khas untuk perkembangan otak bayi.

Pernah dengar produk nama EXZAMO dan salindah. Ia adalah keluaran dari syarikat yang sama. oleh kerana saya sudah cukup pengalaman manis bersama produk ini, kali ini, saya tetap memilih produk ini untuk supliment kepada anak-anak yang sedang membesar.

Faqihah, anak saya berusia 8 tahun selalu mengalami gatal hidung dan mata. selalu sahaja bersin dan hidung berair di waktu pagi.takkanlah resdung kot kecik-kecik lagi dah ada yang kena resdung ke? dia juga selalu cepat penatdan mudah terkena selsema. suka mengadu matanya panas dan berair. kadang-kadang geram juga, pelik-pelik aduannya. fikiran saya ni takut nak memikirkan penyakit berbahayani) Masa dia membaca, menonton tv dan duk saja-saja, selalu ke dapur basahkan towel kecik untuk tuam mata. (aisyehhhh.. bimbang juga) anak saya juga ada masalah sembelit. kurang air masak. budak-budakni, kena diingatkan minum air masak selalu, kalau tak, seharianpun mereka tak minum air masak.

Ank ketiga saya ASMA'. punyai masalah kurang tumpuan dalam mengaji a.k.a malas..kikiki. itu penyakit semua budak-budak,kan? memilih makanan. sayur jangan harap boleh masuk ke mulutnya. dia suka makan makanan yang tidak berkhasiat seperti KFC, air bikarbonat, roti canai, ayam pop corn kat pasar malam, kulit ayam( kalau saya xRAMPAS kulit ayam KFC memang itu yang dibedal dulu) nasi jarang sangat nak makan. saya amat risau akan kesan jangka panjnag habit pemakanannya kepada diri dan anak cucunya kelak.

Umar anak saya yang ke 4. juga sukar untuk makan. setakat ini minuman kegemarannya adalah tamarcocoa. alhamdulillah, ia membuatkan dia kenyang lama. tapi tak berkesudahan dengan air sahaja. badan dia perlukan kabohidrat, protien, serat dan dll. mudah dijangkiti selsema juga kerana saya letak rumah pengasuh. pernah kena penyakit kuku kaki mulut. antibodi lemah agaknya. kalau selsema, lambat sangat baiknya. 

Sekarang saya mencuba QASEH GOLD JUNIOR untuk mereka. minum setiap pagi semasa perut kosong dan sebelum tidur. alhamdulillah, mereka nak minum. rasanya yang manis madu dan ada rasa buah delima, kurma dan kismis menyebabkan mereka meminta untuk minum 2 sudu. xapala. suppliment sunnah. makan banyakpun tak apa . tak ada side effect. 

selama seminggu dua ni, saya lihat Faqihah dah tak menggaru mata dan tenyeh hidung. matapun xada dengar rungutan panas dan berair. moga ia terus memberikan effect positif.

Asma' pula tiada perubahan sangat sebab dia jarang sakit kecuali selsema. Cuma dalam hati kecil saya tahu, suppliment itu menolong menyeimbangkan khasiat yang hilang dalam tubuhnya. tapi nampaknya dia makin rajin baca al-Barqi. sekarang dah sampai muka surat 61. 3 muka surat lagi akan imtihan/ ujian untuk sart baca Iqra' 6. 

Umar pula, nampaknya hingus selsema minggu lepas dah kering. minggu ni belum ada tanda tanda berhingus lagi. 

Alhamdulillah.. itu sahaja perkongsian saya tentang QASEH GOLD JUNIOR.

InsyaAllah, saya pula akan buat buku merah tak lama lagi. testimoni kata QASEH GOLD adinda elok untuk ibu mengandung @ xmengandung yang ada masalah darah rendah. saya tak nak makan lagi. nak buat buku dulu. nak tengok berapa bacaan hb saya. akan cuba, try dan test (3 sekali tepek) QASEH GOLD ADINDA tu. betul ke tidak boleh naikkan HB. Saya memang dari zaman anak dara lagi HB rendah. kalau bangun dari duduk dengan cepat, memang rasa rumah berpusing.  (kalau kat tempat kerja.. siling tempat kerjala yang rasa bepusing..ekekekekek) barang dah ada, cuma tunggu masa aja nak telan. heheheheh.

saya juga risau akan penghasilan susu untuk kandunganke 6 ini. Semasa Allah ambil baby Mohd Ibrahim tahun lepas, doktor menyarankan saya telan ubat keringkan susu sebiji sahaja. bila balik rumah, rasa macam nak bengkak susu, maka saya suruh husband belikan ubat kering susu untuk makan 2 minggu. huhuuhu, tanpa diketahui ubat itu sebenarnya akan menimbulkan kesan jangka panjang penghasilan susu untuk kelahiran berikutnya. Itupun saya tahu bila nurse datang cek. masatu pil kering susu tu dah habis saya telan. misi terkejut kenapa saya tak ikut nasihat doktor. saya cuma ikut gerak hati seorang ibu yang merasa rindu akan bayi  yang dikandung 9bulan 10 hari itu. kalau setiap hari terpaksa memerah susu dan melihat tetesan susu yang tidak dapat diminum oleh bby, alahai..taka kering air mata, kan. insyaAllah, saya kena amalkan QASEH GOLD ADINDA disamping terus kumpulkan semanagat dan keazaman untuk menyusui bayi ke6 saya ini. jika Allah izinkan , InsyaAllah. Sebenarnya milk booster ni bergantung kepada semangat, emosi dan niat si ibu semasa mengandung lagi dan the power of du'a xboleh diperkeclkan. Konsep power and supply mesti difahami. tak boleh bergantung kepada makanan atau milk boaster sahaja.

Di bawah, kawan-kawan boleh lihat antara kebaikan QASEH GOLD ya. kalau ada yang berkenan dan mahu mencuba, 

boleh hubungi saya untuk pembelian.
shafida 0192298791
pos boelh guna pos laju. sebotol +_500g. jadi boleh gunakan parcel pos laju RM6. kalau 2 botol boleh guna parcel pos laju yg rm9.
insyaAllah selamat sampai tanpa pecah. botolnya plastik dan berkotak.kita akan balut dengan bubble plastik juga.

JOM SOKONG PRODUK MUSLIM.

Harga:
QASEH GOLD JUNIOR RM60
QASEH GOLD ADINDA RM71.90
QASEH GOLD KAKANDA RM71.90

boleh klik untuk tumbesaran pembacaannya :)








UNTUK QASEH GOLD ADINDA DAN KEKANDA 













SEKIAN , TERIMA KASIH

JUMPA LAGI YA.


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails