Sunday, June 28, 2015

Teringin nak menjahit lagi

Teringin pula saya menjahit lagi.. Semlam di sekolah seorang kawan bawa kain untuk di gunting. Dia nak.jahit jubah untuk emaknya.. Wah... Senanggggg bangat bila nampak dia guntingtu..

Hati saya berbunga.. Bestnya boleh menjahit.. Kalau menjadi.. Seronoknya rasa. Kalau tak menjadi.. Hadoi.. Nakbamuk satu rumah.. Dengan mesin mesin jahittu rasa menciiiii... Hahahahahha..

Tapi masa tiada. Bulan puasani, hari minggu suami selalu ada di rumah.. Tak boleh menjahit. Nanti dia tegur, tak payahla menjahit. Lebih baaik ambik quran mengaji..Lagi banyak pahala katanya.. Hohoho.. Sangat betul..itu fakta yang tak boleh di sangkal..

Kalaupun dia keluar, tak sampai hati pula saya nak menjahit. Bila melihat keadaan rumah yang macam kapal pecah. Kain jemuran berlonggok tak berlipat, yang tak berbasuh juga melimpahi besen. Pinggan mangkuk sahur juga belum di settle dalam sinki.. Mainan umar bersepah rata riti. Tapi dalam keadaan begitu.. Penat plk mata melihat..Ambik bantal.. Rehatkan bijik mata plk.. Wakakaka..Dah tu apa bendapun xjadi.. Teruk betulkan bila perempuan malasni.. Huhu

Semalam.ke klinik Rassi.. Mahai betulla Rassi cas untuk scan.. Rm90 u allsssss...bukan lamapun xsampai 10 minit.. Tp khabr yang mengembirakan, uri dah naik dan doktor kata boleh bersalin normal. Baby Berat 1.4 kg. Baru masuk 8 kan..Bulan puasa pulaktu.. Xapa.. Kecik di dalam besar di luar.. Senang nak bersalin nanti..aminnnn. Jantina pula masih menjadi tanda tanya.Xnampak sebab ditutup dengan paha. Kata doktr, nampak macam telur tapi pistolnya xnampak.. Jadi doktor tak nak teka,Takut tersalah. Alahai baby..bikin hati mama xsabarlaaaaaaaa..apapun syukur ya alAllah.. Baby sihat walafiat.. Tiada tanda tanDa sindrom dan tiada kelainan dengan abdomen penting . Alhamdulillah..Moga bby mama sihat sempurna. Ya..aminnnnn

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails