Monday, February 15, 2010

Hari ke2 saya cube beraktiviti bersama anak-anak

Dengan bersemanagtnya saya bangun pagi ini intuk memulakan satu lagi aktiviti bersama anak2, Muaz dan Faqihah..untuk membuat origami burung dan menulis huruf a dan b.
aduh, xberjaya laaa.


si abangnya saya lukiskan apple dan tulis beberapa huruf putus a supaya dia menyambungnya. si adik saya lukiskan apple supaya dia warnakan..
lain yang diharapkan lain pula yang jadi. anak-anak kerap kali tidak mahu menurut apa yang saya minta,eentahla....malas nak cakaplaaa.tuan puan perhatikanlah sendiri hasil kerja mereka.


ini si adik..saya buatkan gambar epal, dia tak mahu, nak gambar kucing, susahnya direnyuk juga.hehehe

ini hasil kerja si abang..lain di suruh, lain pula yang mahu dibuat.warna dah ok, tapi abang tak mahu menyambung huruf a dan huruf b,sudahnya dibuat lakaran sendiri..sabau-sabau .apalah pandangan kawan-kawan masalah anak2ku ini yer....tlglaa bagi sdikit nasihat.

tapi origaminya...may be sedikit berjaya. mereka gembira bermain dnegannya.burung sya menjadi.saya tebukkan lubang dan ikat pada sikat rambut..huhhuu itu saja yang ada, bagi hanger kang, main bantai-bantai pulak nanti, lagu haru...


2 comments:

Unknown said...

assalamualaikum shafida.
janganlah risau ya atau rasa letih dengan tindakbalas anak-anak yang tak seperti diharapkan.
sebenarnya anak-anak akan lebih cepat meniru apa yang kita buat berbanding apa yang kita tuturkan. sebab itu banyakkan menunjuk-cara dan kurangkan judgement terhadap hasil kerja mereka, insyaAllah lambat-laun kita akan dapat hasil yang diharapkan.
ini berdasarkan teori yang kakchik belajar dan juga praktikal yang dibuat bersama anak-anak saudara di rumah.

Cahaya Rumahku said...

salam shafida.

semoga awak dan anak2 sihat walafiat.. akak ada posting entri baru ttg panduan mengajar anak di rumah di blog akak, harap ia dapat memberikan idea kepada awak apbila beraktiviti dgn anak2. if tak byk hopefully sikit sbyk dpt meringankan kerisauan shafida.

anyway all the best! every women can be the best mom if they want to..

anyway,

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails