Tuesday, February 23, 2010

tikus ohhh tikuSSS












sejak akhir-akhir ini, rumah saya dimasukki tikus..yang jenis muncung panjang...orang panggil tikus mondok kot..1 minggu nie malam-malam asyik berbunyi jer dia sedang "mengerit" ....hari ini saya cuba pusingkan katil..ewah-ewah, dia sudah tebuk tilam tebal anak saya..dan buat sarang kat situ....
suami saya pun memasang perangkap tikus...guna biskut marrie yang dah masuk angin...hasilnya....fuhhhhhhh



muaz nak pergi sekolah PASTI, sempat juga ber posing depan si tikus yang sudahpun selamat berpindah ke dalam perangkap tikus ini.
suami kata tak sanggup nak bunuh.saya kata, letaklah dalam plastik, pi buang jauh-jauh..dia kata macam tak logik pulak nak buang...nanti dia rosakkan rumah orang lain pulak..jadi suami kata, kita biarkan ajer kat dala perangkap tu samapi dia mati...
saya pulak rasa cara tu amat kejam, membiarkan dia menderita kelaparan dan akhirnya mati...penderitaan yang amat oanjang...teringat kata-kata ustaz sulu, dalam Islampun kalau nak menyembelih binatang pun,kena guna pisau yang tajam, sekali potong dah kena pada urat lehernya, tidak boleh gunakan pisau yang tumpul, nanti akan menyakitkannya dn menyebabkannya menderita...
jadi saya pun tak tahu nak buta ape...kawan-kawan ada cadangan tak.....tolonglah bagi idea macam mana nak buat dengan si tikus tu...kesian pun ada..




5 comments:

zuliana said...

zmn bdk2 dlu zue slalu selam dlm air...cpat mati...ada org kata jemur tgh panas..tp tu pn amek masa n mcm zalim plak.. =)

cEngkeriK MaLam said...

zue..tq klik nuff akak.akak baru try daftar arinie.sbnrnya akak belum tahu mendalam lagi bab nuff nie...sajer daftar dulu, nak belajar kemudian..pasal zue klik blackberry tupun akak xpaham lagi sebenarnya...em...nanti akak terjah tengok semula website die..

tikus tu arinie, masa balik pukul 6.40 ptg tadi, mapuh telenggok dah zue..akak merembeskan air mata...rasa kejam plk..biskut merry yang jadi umpan pu habis dia makan...zue, akak sedih sekali....sedih...dia mati kelaparan rasanya. tapikan...suami akak letak tgh panas,,maybe betul cakap zue, dia mati kepanasan..
nak lemaskan lagi kesian, bayangkan kita nak kena mati lemaskan...xboleh bernafas, air di paksa masuk ke paru-paru dalam keterpaksaan bernafas juga dalam air, 5 minit kemudian peparu kita penuh dengana air menyebabkan kita kelemaan.huhuhhuhuuh..........

tnya maut ituuuuuuuuuu
maakan aku wahai tikus..

Murnihati said...

sakni taip dah, pahtu tubik error.. terpaksa taip semula..

dah selamat bersemadi ko tikus tu..hehe..
tok ayah nik dlu kalu tikus masuk perangkap, dia tohok d sungai, tapi orang kata tikus tu mari smula dan siap bawak geng lagi.

cEngkeriK MaLam said...

nik...itu namenyer balas demdam hhhuhuuuh...kena pandai tiup seluring bawa tikus tu pergi ke tempat lain , macam cerita tale story masa kecil2 dulu..aper tah name nyer..lupa plk...

zuliana said...

isk...tikus binatang perosak...klu xbunuh...nnt bermaharajalela huhuhu...
abistu nk bunuh gano lg...nk penggal kpala?ohoho...sm gk...xsanggup tgk..dgn darah lg....huuuuuuuuu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails