Tuesday, February 1, 2011

entry tanpa nama....


di suatu malam yang hening, sang suami memulakan biacaranya mengenai s**s....katanya, " abang ada baca kebaikan tentang s*** dari seorang pakar perkahwinan...., katanya s*** selama 15 minit akan menghilangkan tekanan jiwa dan mampu menyihatkan badan jika diamalkan 3 kali seminggu".


sang isteri berkerut kening, "tapi rasanya pendapat wanita berbeza, s**s bukanlah sesuau yang begitu penting, sehingga ia boleh menghilangkan tention, bagi isteri ia adalah perkara yang paling terakhir dalam sesuatu perkara....sesudah semua masalah dan kegundahan hatinya di selesaikan dahulu oleh suami......meleraikan semua rasa sakit hati dan emosi terpendam isteri saban hari ........dan isteri akan tenang dan rasa bahagia... hati akan berbunga-bunga riang maka barulah s**s itu akan muncul tanpa terpaksa (tapi kalau terpaksa bagi jugak...dah tanggungjawab....)


Hendaknya istri selalu ta`at kepada suaminya sesuai kemampuannya asal bukan dalam hal kemaksiatan, dan hendaknya tidak mematuhi siapapun dari keluarganya bila tidak disukai oleh suami dan bertentangan dengan kehendaknya, dan hendaknya istri tidak menolak ajakan suami bila mengajaknya. Rasululloh Shallallaahu alaihi wa Sallam bersabda: �Apabila suami mengajak istrinya ke tempat tidutrnya lalu ia tidak memenuhi ajakannya, lalu sang suami tidur dalam keadaan marah kepadanya, maka malaikat melaknat wanita tersebut hingga pagi�. (Muttafaq alaih).


kemudian sang suami mencelah lagi, "bukan laa...yang nie, pakar yang kata tau......."...
yerlaaa...pakar yang kata...tapi pendapat dia....abang nak hidup dengan pakar tue ke dengan isteri sendiri"....haaaa...kan dah keluar ayat tak sedap isteri...

kepada para suami, hendakkah memahami kehendak isteri, memahami perubahan emosinya. hendaklah berbincang dgn isteri tentang perasaan dan kelakuannya yang pelik itu..isteri akan mudah terharu dan tersentuh jika emosinya ditandatangani dngan lemah lembut dan berhikmah.....


tapi betulkah perasaan isteri begitu?..........

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails