Sunday, March 21, 2010

BERAKTIVITI LAGI..

musim cuti sekolah ini, macam-macam aktiviti yang saya buat bersama anak-anak..kalau nak cerita panjang lah berjela-jela..kita layan gambar ajerlaaa ye.

sebelum itu saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih buat insan-insan ini kerana telah memberi saya inspirasi untuk beraktiviti dengan anak-anak...insan itu ialah: kak Baiti dan kak Pah

ok...kita layan...

aktiviti membuat topi hari jadi...anak-anak nak sangat topi ini, sebab baru sahaja menghadiri jamuan harijadi anak bos Tuan Rumah.....kat KFC....

Topi ini dibuat dengan kertas surat kabar sahaja...
potong kertas warna dan tampalkan cebisan-cebisannya kat topi...
saya guna getah gelang yang bawah tikar getah untuk dijadikan pengikat ke telinga...
gambar kat topi tu, gunting sahaja kat buku mewarna diaorang..
tapi cik Crab dan Star tu ...saya gunting katfail pemberian KFC sempena kenduri bisday anak BOSS Tuan Rumah...

Yang kedua.....Si Rama-rama

Yang ketiga, buat papan ABC dan 123




Yang keempat: mewarna lukisan dengan warna tabur...dari hampas kelapa yang diwarnakan...tiru idea kak Pah
(bagi kredit kat k.Pah)








hehhehe, kalau nak tanyer ingredients dia.hehhhe, pisang setandan...kambing golek 1 ekor..huhu kedekut taik idung masin..
korang pun lebih advance dari nie kan..kan..kan

p/s: lukisan-lukisan nie, saya tampal kat peti sejuk, setiap kali masuk ke dapur, mesti murid tak rasmi berdua tu tersenyum kelat tengook hasil kerja tangan mereka...banggala tu kononnyer

adios..ngantuknyer ngeeeeeeee~..~...
zZZZZZZZZZZZZ
masuk tido dulu lah
tata
titi
tutu
kutu

9 comments:

eynda said...

Bagusnyer... :-)

Naimatul Hafizah Nor Rodin said...

bestnya beraktiviti macam tu bersama anak2. mesti anak2 seronok,kan? tq, bagi idea utk saya buatkan pada anak2 saya.

Sari said...

kreatifnya..gud idea,ble dicuba ni..
psal CD tu insertnya yg 2 kpg tu dh termasuk skali dlm rege RM28..timakasih sbb minat ngan CD tu, hehe

shafida said...

bolehlah kalau nak cube, memang mereka suke, kitapun dengan sukaaaa hatinyer menyapu hampas2 yang bertaburan plk lepas itu yeee...

cara nak buat tupun senang, saya selalu beli kelapa parut, blander dulu, malas nak ramas...hampasnya tu kita jemur dahulu, dah kering baru boleh masukkan warna..kalau xder warna kat rumah, guna yang sedia ada..

warna hijau-saya tumbuk sayur. warna merah-sirap ros, warna kokko-serbuk nescafe, warna oren-kunyit, warna biru dan pink tu xder pewarna-jadi saya tumbuk warna pensil Lun a anak(sikit jer)-masukkan dalam lesung, pastu tumbuk sekali dengan hampas kelapa...hasilnya MARVELOUS

Naimatul Hafizah Nor Rodin said...

bestnya idea....tq.

fisa othman said...

ermmm boleh d praktikkan utk c bujang sorang tu...;)

kakpah said...

fida, nanti kakpah ofer ko jadi cikgu kat tadika kakpah haha..

Cahaya Rumahku said...

bestnye jadik anak shafida.. rajin maknya. tq bg akk motivasi utk jadi rajin semula :)

shafida said...

time rajin...rajin..time malas..bebulan xbuat.heheheh

jangan jadik macam saya...hangat2 taik itik

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails