Tuesday, May 6, 2014

RASA KESEORANGAN MEMIKUL UJIAN INI.

Pernah tak terasa keseorangan? pernah tak rasa kesepian? ya... itulah yang saya rasa sekarang...... tapi dalam hati saya sudah ada jawapannya sendiri.. sungguh bijak..sendiri tanya sendiri ada jawapan.. begitulah setiap manusia..kebanyakan kesalahan yang kita buat sebenarnya kita tahu kita salah, tapi keegoan dan kedegilan diri sendiri membuatkan kita buta dan malas berubah.

dengan masalah kandungan saya ini..dan ditambah dengan kurangnya saya mengaji dan mendekatkan diri kepadaNya membuatkan diri ini terasa kosong...sepi....dan keseorangan.... AllahuAkbar, hati terasa mahu menangis, tapi kenapa perlu menangis lagi? mata saya sudah penat untuk menangis...kenapa mahu menangis? adakah kerana  sedih akan kandungan ini..? sudah lama air mata saya tidak menitis kerana kandungan ini....rasanya sejak usia kandungan saya menginjak ke 5 bulan, air mata saya sudah kering untuk menangisi bayi ini... saya sudah redha.... sudah saya tahu pengakhirannya...bayi saya akan ke syurga...saya masih di bumi ini meneruskan perjuangan yang masih tersisa... ya...saya patut memenuhkan masa saya dengan alQuran dan tafsirnya agar hati saya dipenuhi semula dengan iman dan redha.

Sekarang kandungan saya sudah menginjak ke 7 bulan dan 3 minggu.. tak lama lagi nak 8 bulan dah... terasa cepat juga masa berlalu. masalah kandungan gula dalam darah saya juga menyerabutkan saya.. nasib saya tidak baik, semasa hendak buat test BSP darah (yang 4 kali tu) saya  sungguh terluipa yang sebelum test kena puasa 2 jam. 3 kali sebelum ambil BSP tu saya makan coklat bar, makan nasi kat sekolah dan makan nasi kerabu.. hasilnya bsp saya tinggi.. 6.0 ' 6.2 dan 7.0..hohhhohohohoho.... sudah tentu nurse minta saya datang berjumpa doktor untuk oemeriksaan lanjutan.. nak ke klinik tu l;agi.. rasa rasa sungguh menyusahkan saya.. akhirnya bila jumpa doktor pakar di hospital selayang, alhamdulillah, doktor yang merawat saya bagitahu saya tak perlu dah ke klinik kesihatan .... tapi  BSP tetap kena buat di klinik biasa utk saya jaga kandungan gula dlm darah dan saya mesti menjaga pemakanan saya..itu untuk kesihatan saya sendiri.. mengikut doktor kencing manis amat bahaya untuk ibu juga, boleh mneyebabkan buta dan kerosakan buah pinggang.. insya-ALLah doktor.. saya cuba....

rasa sangat penat sejak akhir akhir ini.. berjalan pun sakit perut..asyik mengeras aja.. rasa xsabar dah nk bersalin...kn best kalau dpt lahirkan awal.. 7 bulan ke... tapi masih xpuas merasai gerakan baby yang sanagt aktif ini dalam perut saya...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails