Monday, March 8, 2010

aduhai kereta....

malam nie, saya bersama anak-anak keluar dengan kereta. of course abahnya yang drive kereta. kereta ape? ...sesungguhnya itulah kereta yang menjadi trade mark umur anak sulung kami, Muaz, ya, umur kereta itu sama dengan umur Muaz, bulan 8 nie, cukup umurnya 5 tahun.

hehehe teringat keberonaran anak ke dua ku, bila naik kereta selalu berkelahi dan berebut dengan si abangnya, nak duduk depan. saya dengan baby Asma' sudah di depan, ditambah pula dengan Muaz yang duduk di tengah-tenagh. nak aircond katanya. apa lagi si tengah 9Faqihah ) mula tak puas hati...abah, nampaknya kita kena noreh kuat laginie, nak kena beli kereta yang sedikit lagi besarnya, agar semua anak2 dapat duduk kat lubang aircond sorang satu..."celah saya. abahnya cuma mengangguk perlahan..entah apalah yang dianggukkannya, sayapun tak tahu. mungkin tengah fikirkan kereta jenis apa yang nak dibeli.hehhehe

adus...kereta yang menjalar di sebelah kami begitu indah sekali
antaranya....



saya mula tesenyum sendiri...

tiba2 lalu pula kenderaan ini, abahnya kata, "haaa, mama yang ini macammana....



saya tersenyum kelat...van jenazah rupanya...Inna Lillahi Wainna Ilaihi Rojiunnnn....

sob...sob...sob...
insap sendiri...kereta wira nie jerlaa ye anak-anak..heheheh


2 comments:

Anonymous said...

Insyaallah mama, nanti kalau ada rezeki lebih kita beli yg besar mcm bas tu... senang semua blh duduk atas seat seorg satu, dah xperlu berebut. air-cond plak kita guna udara original, jimat skit minyak & blh save buat bayar bulan2 instalment... ;)

SHAFIDA said...

wakkakakkaka, nie mesti abah dia yang post komen, patutlaa takut nak letak name..huuhhh

okey bossssss.......

mama dia okey jer...asal mama ada tempat khusus tepi abahnyer.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails