Saturday, November 6, 2010

KORBAN YANG HARAM?

ASSALAMUALAIKUM semua

diharap kita semua sihat walafiat dan hidup penuh ceria disamping suami dan anak-anak (opss...yang xkawin lagi...hidup ceria disamping teman2 dan tugasan2 seharian)

kenapa kita selalu berdoa untuk dri sendiri dan org lain, kita sebut SIHAT WALAFIAT ?
teringat apa yang ustazah saya ajar masa duk Maahad dulu. sihat tue , maksudnya minta kesihatan jasad dan badan...dari penyakit luaran macam demam ke...apa2 lah yang kena rawat kat spital. tapi untuk walafiat tue.....adalah kesihatan rohani kita.....minta dikurniakan iman yang kuat, kesabaran yang hebat dan semua yang bersifat rohani..

kembali kepada tajuk n3 nie....pagi nie,,,tengah bersantai-santai....tunggu 2 orang lagi anak saya yang tak bangun tito....(hehehhehe best mamanya bersantai anak xbgn lagi...enjoy tnetler)

ok..sambung bab suami tadi...dia datang dan bertanya dengan penuh tandatanya...serius aje mukanya (sila gelak 3x...kui...kui...kuii)

"da, da tahu dok...ada tau orang buat korban tapi jadi haram dan berdosa..daging pun xleh makan haram?

sayapun pelik "iye ke? ada ke jadi gitu?"

suami pun dengan selamba rocknya berkata sambil berlalu (nk pi mandi) "ada da.......dia wat korban dengan lembu curi"


laaaaa......hehehehhehehehehehehe aku gelak sakan....terhibur sejenak..

*
*
*
itulah kuasa jenaka
**
**
***
buat diri kita terhibur dan terasa ringan seketika....
terasa nak nyanyi fly without wing pulak heheheheheh

3 comments:

ummufarhan said...

amboi seronoknya..baguslah gembira itu ubt untk awet muda, juga bersyukur sbb nikmat kegembiraan yg kita dpt:)

Naimatul Hafizah Nor Rodin said...

korban dgn lembu curi mmg le haram,kan kak...hehe

shafida said...

hehehhe...tq ummufarhan dan fizah kerana sudi ziarah saya..
heheheheh memang....suami saya susah nak berjenaka....xpandai sgt bab-bab jenaka nie...sia selalu serius aje...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails