Sunday, November 7, 2010

MENGANDUNG KAH?

ASSALAMUALAIKUM

Bagai tajuk yang tertera...
saya pun xtahu bagaimana nak mula...ok...em...permulaanya saya tertanya-tanya adakah saya mengandung? alaa....pi laa beli pregnancy test kan? apa susah.... tapi sbnrnya saya dah test pun minggu lepas....urine pertama di awal pagi .kata doktor urine pertama di awal pagi elok utk test..hasilnya ......NEGETIVE......
*
*
*
xtahu samaada nak suka atau nak hampa.....rasanya tiada perasaan kot
*
*jap...jap...dua-dua ada
perasaan suka itu ada- sebab?

-anak saya no 3 ASMA' baru berusia 1 tahun 6 bulan dan masih breastfeeding , walaupun tak ekslusively....(kat rumah aje, kat nursery bagi botol...kesian juga kat Asma', dia masih kecil, tak puas lagi bermanja...sekarangniepun kalau saya pegang bby lain, dia kana mengamuk. menanges dan terus nak dokong...sian dia...

sebab kedua saya suka bila tak mengandung lagi:-
dah janji dengan kaklong saya, nak menandung sekali kalau boleh stat bulan 12 nie...nanti boleh cuti pantang sama-sama...siap ambik 3 bulan lagi..husss...happpy nya kalau boleh di set kan masa begitu ...kan..kan..kan
tapi boleh ker.......kalau benda bertelinga, boleh laa di suruh2, tapi orang yg bertelingapun payahnak dengar kata bila disuruh, ini lagilaa xder telinga...hua...hahhahahahha

tapi saya juga hampa bila tgk test tu negetive...pulak dah....nape pulak?
*
*
*
sebab 1st:
saya suka mengandung..bebas dari not good friend yang dg ziarah bulan-bulan...masih lagi senggugut mcm belum kawin....

sebab 2nd:
suka mengandung....nak tambah harta dunia...paling maksimum nak 7 0pss ...mintak-mintaklaa suami xbaca..kalau tak..memnag naik minyak semangatnya..diapun adik beradik 10 org...kekekekekke

sebab ke 3rd
suka sangt pada baby.....tengok bby baru...boleh kecur air liur nak cium..nak pegang, nak dokong....

sebab ke 4th:
nak kejar waktu sebelum datangnya penat dan sakit2 lain
alir darah keturunan saya memang ada penyakit2 yang wanita gerun.dan ia bertambah-tambah mengerunkan bila ummi dan ayah berkahwin sepupu....makin kuat gen itu....sekarang niepun doktor dah ssahkan saya ada fibroid..doakan saya moga akan hilang nanti.
saya risau jika ada masalah sebegitu, yang mungkin saya tak boleh atau berisiko untuk hamil lagi..dah target dalam hati, bila umur 35 tahun nanti nak pencen bersalin.

tapi tgklaa dulu..nie baru 5 hari lewat......xnak cek dah....dup...dap...dup...dap aja jantung ini....biarlah..kalau ada..alhamdulillah..kalau xadapun alhamdulillah juga....saya serahkan pada Allah...DIa lah yang lebih mengetahui

2 comments:

Srikandi said...

Assalamualaikum..

bestnye ada baby kecik kan...teringin jgk nak mengandung ...tp banyak dilemma di buatnya.Separuh hati nak, separuh hati...hmm ntahla...

apapun rezeki itu Allah bagi.Kalo ada rezeki memang terima jer.Kalo tak, besarkan lah anak2 yang ada skg.Tak pun kongsi kasih sayang baby ipar2..hehe

Srikandi said...

Alhamdulillah...saya sihat jer.Yang saya maksudkan, skg ni dah tak de pembantu dan keluarga duk jauh semuanya.Itu yg buatkan saya dilemma tu.Nak ke tak nak...ehehe..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails