Tuesday, November 9, 2010

MURID SUDAH HURAAY HURAAY

Assalamualaikum semua

peperiksaan akhir tahun sudahpun berlalu 2 minggu yang lalu. Murid-murid gembira dan senang hati ke sekolah kerana guru-guru tidak memaksa mereka belajar dan membuat latihan seperti biasa. guru-guru lagilaaa senang hati, tak perlu lagi berfikir untuk buat ABM (alat bantuan mengajar utk sesi pengajaran dalam kelas...hepiiiiii.

alkisahnya di sekolah saya, meja dan kerusi baru baru sampai dan berlambak-lambak.kawasan sekolah yang sempit dan pembinaan bangunan 4 tingkat sedang dijalankan degan giatnya..kini ...mengikut cokakan saya dah 60 peratus siap.

maka meja dan kerusi baru itu terpaksa disumbatkan ke dalam 3 kelas...murid-murid ke mana? sudah tentu ke dewan. maka guru-guru merangka program-program utk memenuhi masa murid-murid..tak lupa juga murid-murid lain yang berada dalam kelas (selain kelas yang dah jadi blik stor letak kerusi meja)....banyak lah mainan yang di bawa ke sekolah..guru disiplin pun pejam sebelah mata aja..asal jangan bawa benda yang merbahaya sudah...hahahhaha
kita layan gamabr2 di bawah


seremban...kita duu guna batu kerikil ajer...sekarang dah ada dibuat dgn kain, xnak bagi sakit tangan...



main kad..macam-macam kad ada


apa seketul tu? heheheh, tanah liat laa tue..hehhehe


inipun kad juga...macam2 cari budak2nie main, saya cuma berpesan jangan pertaruhkan duit aje....


apelaa budak-budaknie, bila dianya main apa, katanya nak test kelajuan kereta..siap berguling-guling lagi bila keteranya boleh terbang...tapi saya jugak yang kena marah dengan penyelia petang kerana membiarkan budak-budak terguling-guling atas lantai..alahai...

ok....nak buat entry lain plk...pasal bangunan sekolah saya yang dah makan 1 nyawa..hehehheh
sila ke entry bawah yer...jemput-jemput





1 comment:

Fazlinil Irma said...

akak. dulu sy pun buat batu seremban dgn kain. pastu mak tegur. membazir guna beras atau kacang hijau. mak suruh guna pasir. lagipun mak tukang jahit. jd banyak kain perca yg cantik2. kdg2 buat utk kawan2 jugak.

kalau suruh main skrg. mahunya terkial2 gak. hehe.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails