Thursday, January 27, 2011

Asma' Tak Sihat Lagi....

Asssalamualaikum,

malam kelmarin Asma' demam panas, ketika diasedang tidur. maka saya malas nak bangunkan dia. terus saya masukkan ubta ikut montot ajer....itupun dia dh mengeliat2 sakit..kaakakakkaka
sakit ker? heheheh sbb tak pernah cuba sendirikan... ;)

pagi semalam pula ,Asma' masih boleh makan nasi bubur...saya bgai dia ubat demam tanpa antibiotik..sbb antibiotik yang bulan2 lepas xboleh makan dah..doktorkata wajib habiskan antibiotik tu walaupun dah tak demam..dan saya?? xpernah habiskan ...nampak dah nak elok demam terus stopkan ubat..

orang kata antibiotik untuk bby yang berusia bawah 2 tahun bahaya...tapi kenapa doktor still bagi lagi

paginie asma' terus tak bolehmenelan air liur..semalma dah pi jumpa dotor..doktor kata dalam tekak dia merah dan dah menanah skit..tentulah sakit .saya pun dah boleh bayang betapa siksanya Asma' nak menelan air liur, apatah lagi nak menelan ubat-ubatan yang diberi doktor...

status saya pagi nie: mengantuk dan penat sebab berjaga malam..Asma' tido sekejap 2 ajer..dah perut lapar, nak minum susu xboleh..asyik menganges ajer..saya pun tak boleh tidur, bangun buka komputer n buat skit kerja2 sekolah yang masih belum beres....

di harap kawan blogger tolong doakan moga Asma' cepat sembuh...harap2nya GB bagi saya ambik cuti rehat arinie..kesian pula nak hantar Asma kek rumah pengasuh dlm keadaan dia gitu....

3 comments:

mzhany said...

fida,
semoga asma' cepat sembuh...ameen... ha pas ni fida kena bg habiskan antibiotik tuh. dulu hany pun suke tak habiskan kalau dah sembuh...

suri solehah said...

siannya kat anak dara tu..biasanya anak sakit tekak ada dr yg suruh bagi makan aiskrim..anak akak selalu gitu..

shafida said...

kak suri: sayapun bagi aiskerim kat dia tengahri tadi...tp bukan aiskrim batang tu..aiskrim paddlepop tu....

tapi jiran kata ada doktor larang bagi aiskrim sbb mereka kata iskrim atau ais tu sbnrnya panas walaupunkita sentuh sejuk..katanya ia akan membuatkan tekak lebih teruk...Allahu a'alam..xtahu mana yang betul kan.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails