Friday, January 21, 2011

jalan-jalan Taipusam

Assalamualaikum,

bagaimana anda menghabiskan masa pada hari Taipusam....
di luar kelantan, rasanya semua cuti. tetapi orang kelantan (sekolah kakak saya) tidak mengambil cuti Taipusam kerana tiada murid atau guru berbangsa India di sana. mungkin sekolah yang ada guru atau murid berbangsa indiapun tak cuti, tetapi individi terbabit sahaja yang memohon cuti atau diberikan cuti.

pagi tadi kami tak ke mana-mana kerana cik suami ada program bola kat padang kampung sebelah. tapi dia bukan pemain bola..ajk kecit-kecit ajer..ehheheheheh...tengahari baru cik suami balik. lepas zohor anak-anak dah sibuk mengajak abahnya jalan-jalan naik kereta.

mulanya nk ke Giant batu caves. ulalallalala...jem teruk..sudah diketahui ramailah kan katbatu caves tu...hari taipusam pulak..jalan utama nk ke sana semalam dah ditutup..ramai kaum India wat haji dengan berjalan kaki ke sana. ada yang botakkan kepala, ada yang tak pakai selipar, ada yang pakai kavadi (betulke panggilannya tu?)

maka cik suami melencong terus ke TESCO...TESCo kat sini tempat luas tapi barang tak berapa meriah sanagt. anak2 masuk ke tempat permainan yang guna token tu..ewah-ewah...nak main pulak...sayang duit nak beli token.bukan berpekdahpun...membazir ajer..mujurlah mereka masih kecil dan belum kenal mana yang betul-betul permainan, mana yang cuma paparan iklan..maka mereka dengan seronaknya bermain kat tempat racing kereta..padahal mesin tu tanyangkan iklan racing kereta..bersungguh2 mereka memulas stereng tue..huuhhhuuh..kesian pun ada...sekejap ajer, lepas tu saya pujuk mereka utk pi beli pensil warna dan buku...alhamdulillah, mereka termakan umpan..yahoo..selamat diut saya yang tak seberapa utk membeli token dan mengkayakan cha ya nun alip.

sudahnya kami terus ke maidin..barang-barang kat sana lebih variaty dan lebih murah...sampai ke sana...haaa...mak kau....banyok bebenor anak2 saya ambil barang..abahnya pejam mata ajer membayar...tapi untuk saya, saya cuma beli marker pen ajer 4 batang dan losyen balqis...wangilah baunya....untuk suami jugak, insya Allah, disebabkan baunya teramat wangi, saya berjanji pada diri sendiri untuk tidak memakainya keluar rumah...ini janji saya...kalau saya buat, kwn-kwn sume pakat datang ketuk balun kepala saya denag penyapu yer..hiihhhihhihiih......

lepas tu, suami terus pi NSK...pasaraya borong untuk beli lauk pauk basah. kali nie, cik suami sorang ajer yang masuk cri barang, saya dah tak kuasa nak menapak bersama asma' nie....penat betul...faqihah dan muaz pun dah habis tenaga berlari2 kat MAidin tadi.. kami sampai rumah pukul 8 mlm....berdezup suami saya terbang masuk tandas...magrib punya kewajiban belum tertunai...saya? hehehehehhehe...ma'zurah...lama xpakai perkataan nie..cuti umum...:)

3 comments:

SHAFIDA said...

maaf, gambar ada snap, tapi malas nak meng up load kan..tenet saya kini dh slow..almaklumlah p! wmax...dgn limited using lagiii...huhuhuuhhuhuhu

bila laa nak abis kontrak nie...nak try unify plk..dgr kata sampai kena pakai tali pinggang keledar...apa maksudnya tu? laju woooooo...hahahha..kelakar pun ada bila terbayang nk kena pakai tali pinggang keledar bagai..hahhahahah

UmmuFarhan said...

aah.,wangi tu untuk suami je lah :)

shafida said...

kakakakkakakaaka
insya allah ummufarhan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails