Saturday, January 1, 2011

Assalamualaikum.....

selamat menyambut tahun baru 2011...
rata2 semua blogger mengucapkan selamat tahun baru...
tapi saya ari ini..entahla boring sesangt...xtahu nk buat kerja apa...
esok kena pi sekolah, sudah ada pendaftaran n kutipan bayaran tambahan kat sekolah....isninya sudah bertugas seperti biasa,

semestinya semua diluar sana sungguh bersemangat meng list kan target yang hendak dicapai atau diusahakan utk tahun baru inikan...
nak tahu? saya xbercadang n tak bersemangat nak menglistkannya...entahlah kenapa....


tapi jauh di sudut hati......

saya ada niat suam-suam kuku gitu....untuk buat

1. akan memaksa anak :) mengaji 2x sehari jika cuti ujung minggu .kalo hari sekolah wajib selepas maghrib mengaji....diaorang selalu lari2 bila time mengaji...n kalo baca lebih dari 3 kali mereka menangis...emmmmmm..ikut perangai sapelah agaknya tue..heheheheh perangai saya masa keciklaa tue.. ;)

2. akan memikul tugas sebagai ketua unit BAKEM (badan kebajikan murid) dengan lebih bertanggungjawab.
saya akan mengerahkan seluruh bala tentera saya yang seramai 5 orang itu untuk menjelajah ke seluruh pelusuk kelas sesi pagi n petang...kumpul nama murid miskin . saya akan paksa mereka siasat sampai ke lubang cacing status sebenar murid tersebut.miskin betul2 atau miskin olok2.

(yang saya geramnya, sekarangnie ramai anak indon yang banyak menangih simpati..kata susahlaa, xmampu beli kasut barula, xleh bayar yuranla...padahal mereka tidaklah sesusah mana, cuma makbapaknya suka kumpul duit hantar ke kampung indon mereka..n anak2 serta kehidupan kat sini...ala kadar ajer. walaupun mereka berstatus warganegara..namun hati kecil ini tetap menidakkan status mereka...juga sangat 2 tidak bersetuju dengan keputusan negara malaysia yang sgt2 memudahkan warga asing memiliki taraf warganegara malaysia!!!!!!!

3. saya nak lebih rajin mengemas rumah n menjaga rumah tangga

4. saya nak mewajibkan diri saya meng iron baju suami pergi kerja....(sebelum nie suami banyak gosok sendri sebab saya xsempat......) yerke tak sempat....? huhuhuuhuhh

4. saya nak pastikan semua buku2 sukatan pelajaran utk subjek yang saya ajar sentiasa ada dalam beg...balut cantik2...jaga betul2.

ok itu sahajalah semangat suam-suam kuku saya utk tahun baru ini...insya allah..semoga saya mampu meneruskannya dgn jaya....amin

satu lagi impian yg sangat2 saya nak..iaitu....aku nk kayo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tapi adalah mustahil guru akan berstatus kayo......apatah lagi org sepertiku...berniaga memang xminat...xpandai n takut bangkrup.......

tapi dh alhamdulilla kala nak dibandingkan dengan mereka yang lagi miskin tu..saya lagi selesa...alhamdulillah..

tapi itulah nafsu...nafsu perempuanni 99jenis...almaklumlah banyak sangat senarai kehendak yang ada dalam hati ini........
mungkin inilah juga yang telah dihadapi oleh mak2 kita dulu sewaktu nak besarkan anak2 kan....keinginannya dipendam2 shj..nak beli xdapat...anak2 memerlukan perbelanjaan yg besar seperti sekolah, beli buku,yuran dan lain2


oklah, byk sgt membebel.korang jemu plk..
wassalam

paginie sgt2 muram saya dibuatnya...asma' anak saya yg berumur 1tahun 8 bulan pecahkan botol tonner saya..baru beli 1 minggu...melayang rm3+...huhuhuhuh
apa nak dikata..benda dah pecah... (

2 comments:

Amy Syaquena said...

Selamat Tahun Baru...

p/s: amy uat bisness sendiri je...

ummu said...

assalamualaikum Shafida
masa berlalu begitu pantas, kan.
hari Jumaat tetap datang bertugas
memandngkan pnedaftran form 1 pada tarikh tersebut

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails