Monday, January 24, 2011

Tegas atau Garang?

Assalamualaikum,

apa yang lebih baik...garang atau tegas...?

saya tahu, mesti ramai yang kata tegas lebih baik kerana anak murid akan rasa lebih hormat dan tak berani untuk memain masa kita mengajar...kan..kan..

tapi kalau garang pulak...anak murid akan rasa takut dan bukan hormat..kadang-kadang mereka akan memain jugak kat belakang sebab rasa hormat pada kita dah ilang..betul tak?

tapi bagaimana pula kalau kita bukan seorang yang tegas tetapi garang?..macam saya...? adakah tegas boleh dipupuk dan dibuat-buat? puas sudah saya cuba, tetapi kegarangan saya telahmnegalahkan ketegasan saya...hahahah sebenarnya saya tak pernah mempunyai ketegasan dalam diri....

ok geng-geng sekalian, bagaimana kita nak menjadi seorang yang tegas???

5 comments:

iffah imani said...

salam,..BW kat blog akak ni...iffah follow terus tau...kalo iffah,..mestilah pilih tegas...

iffah imani said...

hati seorang ibu mesti lembut punya nak marah pun tak jadi,..iffah ada gak exprn megajar bdak year 1-year 6 ..ada part2 gak nak marah tapi lpas marah mst iffah gelak...murid pun bengang...

~~su manje~~~ said...

salam su manje singgah disini

mzhany said...

betol fida, biar mereka hormat, sbb hormat bawak kemana mana kan. umm mcm mana nak jadi tegas tuh huhu susah gak, hany pun macam kurang tegas ;)

mzhany said...

fida, yg fida ty pasal blog ke2 fida tuh, cuba tgk nih, hany ada buat entry untuk fida


http://www.mzhany.com/2011/01/tutor-versi-hany-tiada-tempat-untuk.html

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails